Oj, redan har en vecka till gått och är nu inne i vecka 25 (24+0)…och det betyder att vi är en vecka närmare att få träffa liten bebis som gömmer sig i magen. Jag märker att den lille där inne blir starkar o starkare för varje dag och nu ser man tydligt hur hela magen rör på sig när den är i bustagen…

Fogarna känner jag av mer o mer nu. Rör jag på mig mycket så får jag igen det på kvällen. Därför tycker jag absolut att morgon/förmiddag är den bästa tiden på dygnet. Hormonerna svallar verkligen i kroppen nu och vissa gånger känner jag inte igen mig själv, kan inte minnas att jag var såhär ”grinig” när jag väntade lille E?

De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter.

