Jag härmas lite idag och hakar på intervjuerna som Anna och Hanna gjort på sina gullungar.

Vad heter du? Edvin
Hur många år är du? Fyra
Vilka är din familj? Albin, stor Alvin, Elsa, Vincent, Hugo, Cornelia, Oliwer och gänget, Tore, Mamma och pappa ….
Vad jobbar pappa med? Fjärrvärme med kranen
Vad jobbar jag (mamma) med?
Du jobbar med gammalt folk
Vilken är din favoritfärg? Blå och gul och röd och grön
Vilken är din favoritmat? Youhurt , flingor och ostsmörgås
Vem är din bästa kompis? Alla barnen hos Ragnhild (dagmamman)
Vilket är ditt favorit program på tv? Stora maskiner
Vilken är din favoritsång? Spiderman (en sång han själv hittat på)
Vilken är din favoritbok? Stora maskin boken
Vilket är ditt favoritdjur? Gris, fast jag är allergisk mot små grisar
Vad tyckte du var roligast på semestern? Leka
Vilken är din roligaste leksak? Spiderman
Vilken är ditt favoritgodis? Choklad
Vilken är din favoritglass? Piggelin, strut och choklad
Vad är det roligaste du vet? Stora maskiner filmen!!
Vad är det finaste man kan ta på sig? En jobbartröja
Är du mammas älskling? Mmmmmm
Vad ska du jobba som när du blir stor? Med en traktorgrävare, en dumper, en traktorgrävare, en hjullastare och en kran
Vilket land bor du i? I ramsele
Vad brukar du drömma om? Om Hugo
Vad tycker du är jobbigt? Att städa

Fick som sagt en hel del roliga svar som jag inte alls väntat mig. Ska göra om frågorna om ett år igen. Ska bli spännande att se vad man får för svar då …

haka gärna på den här roliga utmaningen du med!

