20111028-125504.jpg

Även idag gick det strålande på dagis. Tore lekte med sina nya vänner och struntade helt i om jag var där eller inte. Han lät fröknarna hjälpa han med vantarna ute utan att han ens tittade åt mig. Och han åt två STORA portioner lunch. Självklart somnade han i bilen i samma stund som jag spänt fast han.

Och för Edvin gick det såklart galant. Han sprang in så fort ytterkläderna åkt av och hade inte ens tid att ge mamma en hejdå kram. Vi träffades ute på förmiddagsleken och även här tittade han inte ens åt mig utan kompisarna var nummer ett. Men han var snäll och bjussade lillebror på en sväng med cykel och vagn. Sötungar! Till lunch hade han ätit TRE portioner vegetarisk mat (dvs ris och grönsaker. köttfärsen hoppade han), för även om han är ganska kräsen är han en hungrig unge. När jag sen hämtade han fick jag vara en sån där hemsk morsa som mutade han, för hem ville han inte.

Så nu är det en-två inskolningsdagar kvar. Känns bra att det går så bra!
Och några har undrat om jag ska byta till dagis för barnen. Och nej inte det. Dagis ska bara vara en backup om dagmamma är ledig eller sjuk …

