Jag har just nu en ofrivillig bloggpaus. Och allt är såklart telias fel. Efter några svikna löften har dom äntligen hittat ”felet” och vi får nu snällt vänta till den 20:e. Och eftersom man valt att bo på en plats där knappt 3G fungerar så var modemet till mobiltbredband (kontantkort) bortkastad peng …

20111210-210842.jpg
Men nu till nåt roligare! Idag har familjen varit på julshopping till syndavall. Och såklart att det fyndades. På kappahl hamnade det jeans till grabbarna + en dregglis till dreggelungen i shoppingpåsen. Det bästa var att jag fick 25% på hela köpet.

20111210-215908.jpg
Jul- och nyårskostym till tore blev handlat på hm. Och även om jag lovade mig själv en julfin klänning kom jag ut med ett par pyjamasbyxor och ett 5-pack strumpor. Jag är helt enkelt hopplös på att finna något till mig själv …

20111210-221410.jpg
På polarn blev det handlat en pyjamas och mössa till minstingen …

20111210-221743.jpg
Och på Ikea hamnade förutom matta till Tores rum, skrivbord och förvaringslådor till Edvin, ramar, ljus, fårskinn, kuddar och lite annat även en negerdocka till Tore. Han vägrade släppa den utan satt lyckligt och kramade den, petade den i ögonen och nöp den i näsan … ända tills den var betald då han inte tyckte att den fick plats i vagnen längre.

nu blev det shoppat så mycket mer. julklappar till barnen. radio till köket. sänglampa till edvin. men vet ni. det orkar jag inte visa nu … är nu helt slut efter dagen. och är också numer mörkhårig efter att jag hastigt och lustigt kom på att det skulle vara snyggt. Bildresultat på det kommer imorgon!

