Även idag ringde vi hit kusin Albin. Inte för att ungarna bråkade idag. Utan att dom var besviken för att jag inte tagit fel på min sjukhustid och inte fick bli passade av sin morbror. Så för att kompensera det hela ordnade vi en lekdate här hemma istället …

”Vi är arbetskillar, eller hur Albin”. Jodå, pojkarna arbetar och sliter ute. Men dom blev snabbt uttråkade på att höra mitt tjat … inte leka där vi sått gräsmatta. inte gräva där. inte gå för nära kanten. inte leka inne i lagårn så tore klättrar upp för stegen … ja ni fattar. Och dom skulle absolut in istället.

Och medan många av er har trådgårdar som är i full blom är jag glad över dom få brännässlor som trotsat kylan … (påminn mig om det sen i sommar när står och svär och jäklas när dom ska rensas bort)

Ungarna vände upp och ner på alla lådor. Och LEKTE faktiskt länge med leksakerna. Härligt, sånt gör en mamma glad. Och jag har kvällen räddad med att plocka leksaker …

Och vi hann med lite bordspel medan Tore sov. Nu spelade Edvin och Albin som lag. Och det slutade med brottningsmatch. Men det är som vanligt. Vad dom än gör ska det brottas lite mellan varven …

tror minsann att den förvirrade mamman som tar fel på dagar är förlåten av ungarna igen !!